Nūjo vesels
Nūjošana, trekings, skrituļslidošana

 

NOMETNES 2022

Informācija par 2022.gada nometnēm sadaļā Nometnes tiks ievietota līdz gada beigām. Tiek plānots - slēpošanas nometne Somijā; nūjošanas, skrituļošanas, skriešanas nometne Joulumae, Ziemeļu nometne - Nordkinn; Šveices Alpi un Polijas Tatri. Sākotnējā informācija būs pieejama treniņos Mežaparkā.


Nūjo vesels - kustīgi un lustīgi!

Intervāla treniņi visu mūžu

Svarīgākais, kas nosaka sirds asinsvadu veselību, ir maksimālais skābekļa patēriņš (VO2max) – jo tas ir augstāks, jo efektīvāk strādā ķermenis. VO2max skaitlis rāda, cik mililitru skābekļa organisms spēj uzņemt uz vienu ķermeņa kilogramu vienā minūtē. Kā uzsver speciālisti, tieši VO2max paaugstināšanai būtu jābūt treniņu galvenajam mērķim. Norvēģijas un Latvijas universitātēs veiktos pētījumos noskaidrots – intervāla treniņi šo skaitli paaugstina visefektīvāk. 

Maksimālais skābekļa patēriņš ir tieši saistīts ar sirds trenētību un to, cik daudz asiņu sirds caur sevi izlaiž minūtes laikā. Jo labāk trenēta sirds, jo vairāk asiņu tā minūtes laikā izpumpē un lielāks skābekļa daudzums tiek piegādāts aktīvajiem muskuļiem. Un tieši tajos treniņos, kuros sirdij liekam sisties straujāk, ķermenis bagātīgi tiek apasiņots un apgādāts ar skābekli.

Efektīva treniņa piemērs

Rīgas Stradiņa universitātē veiktos pētījumos noskaidrots, ka visefektīvāk maksimālo skābekļa patēriņu iespējams paaugstināt ar tā sauktajiem 4 × 4 intervāla treniņiem. Tas ir: četras minūtes skrien, trīs – aktīva pauze. Šāds cikls jāveic četras reizes. Treniņš kopā ilgs aptuveni 35 minūtes, un to rekomendē veikt divas reizes nedēļā katru nedēļu visu mūžu, būtiski uzlabojot un uzturot fiziskās spējas un veselību. Ja nepatīk skriet, der jebkura kardioaktivitāte – var mīties ar riteni, nūjot vai slēpot, atkarīgs no paša gaumes.


Kad tiekas cilvēki un kalni, diži darbi tiek paveikti.
V.Bleiks

Līdz 15.novembrim treniņi grupā nenotiek!



Nūjo vesels Lielās Lāča takas ekspedīcijas aprakstu lasi sadaļā Nometnes.


AEROBĀS IZTURĪBAS ATTĪSTĪŠANAS FIZIOLOĢISKAIS PAMATOJUMS

LATVIJAS SPORTA PEDAGOĢIJAS AKADĒMIJA

Anatomijas, fizioloģijas, bioķīmijas un higiēnas katedra Inese PONTAGA (lekcijas konspektu veidoja trenere L.Vancoviča)

Lasīt šeit



    MŪSU DRAUGI: