Nūjo vesels
Nūjošana, trekings, skrituļslidošana
Kad tiekas cilvēki un kalni, diži darbi tiek paveikti.    V.Bleiks

Nūjo vesels dāmas - Kristīnes un Kristapa Liepiņu vadībā - apgūst jaunas prasmes VIA FERRATA


Pirmajā šīs sezonas Stirnu bukā Mežaparkā ir buciņā nonūjots un zaķītī noskriets!

Slēpošanas nometne Tahko Somijā 13.-19. februāris noslēgusies


Gada Nūjotājs 2021

5.decembrī, pēc gada pārtraukuma, atkal ierastajā vietā un laikā nominējām 2021.Gada Nūjotāju. Šogad tituls Ingai Ribai!

Bet pirms apbalvošanas  un tradicionālās ugunskura zupas baudīšanas, 12 km nūjošanas gājiens pa dziļu sniegu, kalniem-lejām, ko piedāvā Pierīgas meži, neliela ekskursija pa Jaunciemu, ietverot taku norāžu apskati un Jaunciema koka baznīcas apskati. Patīkami noguruši un izsalkuši ieradāmies uz apbalvošanas ceremoniju.

Arī šogad vairāki nominanti un balvas: Reģionālais atbalsts - Liesma Vicinska; Gada izrāviens nūjošanā - Baiba Bolgzda; Gada neatlaidība nūjošanā - Aija Dzeņkovska; Gada uzticība nūjošanai - Zane Degro; Sandra Melgalve; Sintija Berga-Grinfelde; Inese Grīnberga un Inārā Dāboliņa.

Gada laureātu apbalvošana ar veikala Virsotne atbalstu. Medaļas no Labas balvas.



Nūjo vesels - kustīgi un lustīgi!

Intervāla treniņi visu mūžu

Svarīgākais, kas nosaka sirds asinsvadu veselību, ir maksimālais skābekļa patēriņš (VO2max) – jo tas ir augstāks, jo efektīvāk strādā ķermenis. VO2max skaitlis rāda, cik mililitru skābekļa organisms spēj uzņemt uz vienu ķermeņa kilogramu vienā minūtē. Kā uzsver speciālisti, tieši VO2max paaugstināšanai būtu jābūt treniņu galvenajam mērķim. Norvēģijas un Latvijas universitātēs veiktos pētījumos noskaidrots – intervāla treniņi šo skaitli paaugstina visefektīvāk. 

Maksimālais skābekļa patēriņš ir tieši saistīts ar sirds trenētību un to, cik daudz asiņu sirds caur sevi izlaiž minūtes laikā. Jo labāk trenēta sirds, jo vairāk asiņu tā minūtes laikā izpumpē un lielāks skābekļa daudzums tiek piegādāts aktīvajiem muskuļiem. Un tieši tajos treniņos, kuros sirdij liekam sisties straujāk, ķermenis bagātīgi tiek apasiņots un apgādāts ar skābekli.

Efektīva treniņa piemērs

Rīgas Stradiņa universitātē veiktos pētījumos noskaidrots, ka visefektīvāk maksimālo skābekļa patēriņu iespējams paaugstināt ar tā sauktajiem 4 × 4 intervāla treniņiem. Tas ir: četras minūtes skrien, trīs – aktīva pauze. Šāds cikls jāveic četras reizes. Treniņš kopā ilgs aptuveni 35 minūtes, un to rekomendē veikt divas reizes nedēļā katru nedēļu visu mūžu, būtiski uzlabojot un uzturot fiziskās spējas un veselību. Ja nepatīk skriet, der jebkura kardioaktivitāte – var mīties ar riteni, nūjot vai slēpot, atkarīgs no paša gaumes.


2022.gada aktivitātes:

  • 13.-19.februāris - slēpošana Somijā, Tahko
  • 3.aprīlis - Berlīnes pusmaratons - skriešana, ātrskrituļslidošana
  • 16.aprīlis - Stirnubuks Mežaparkā
  • 4.maijs - LČ nūjošanā, 1.posms, Jūrmala
  • 14.maijs - VIA FERRATA treniņš Slokas dzirnavās
  • 27.-29.maijs - sporta nometne Joulumae, Igaunija - nūjošana, skriešana, skrituļslidošana
  • 20.-28.jūnijs - ekspedīcija uz Eiropas galējo ziemeļu punktu Nordkinn
  • 9.jūlijs - Pasaules kausa posms nūjošanā Rīgā, Vecāķos
  • 6.-7.augusts - Pasaules kausa posms nūjošanā Lāhemā, Igaunija
  • 20.-27.augusts - trekinga nometne Andorā, Pireneji
  • 30.augusts - 5.septembris - INWA Pasaules čempionāts (3.-4.sept) nūjošanā Polijā http://nwwc2022.eu/inwa_nw/
  • 24.septembris - Berlīnes maratons - ātrskrituļslidošana

Mežaparkā treniņi turpinās!



Nūjo vesels Lielās Lāča takas 2020.gada ekspedīcijas aprakstu lasi sadaļā Nometnes.


AEROBĀS IZTURĪBAS ATTĪSTĪŠANAS FIZIOLOĢISKAIS PAMATOJUMS

LATVIJAS SPORTA PEDAGOĢIJAS AKADĒMIJA

Anatomijas, fizioloģijas, bioķīmijas un higiēnas katedra Inese PONTAGA (lekcijas konspektu veidoja trenere L.Vancoviča)

Lasīt šeit