Nūjo vesels
Nūjošana, trekings, skrituļslidošana

 


20. jūnijā Nūjo vesels Zemeņu ballīte!

Zemeņu ballīte - pārgājiens Jaunciemā - Zemenes un saldējums pie Lielā Jūgezera


7.maijs - Nūjo vesels dzimšanas diena

Ko dot meitenei 13 gadus vecs? 30 fotogrāfijas Dāvanu idejas pusaudža dzimšanas  dienai. Simboliska dāvana draugam. Kāda grāmata, lai dotu meitu?


2020. Gada Nūjotāja balva ir pasniegta. 

10.decembra vakarā, Mežaparkā nominējām Gada Nūjotāju - Baibu Bolgzdu. Lepojamies ar Latvijas čempioni  nūjošanas 10 km distancē, ar Baibas sasniegumiem skriešanā - ar Baibas pirmo pusmaratonu! 
Kā katru gadu galvenā balva no veikala Virsotne LEKI trekinga nūjas.
Apsveicam!!!


Nominācijā Nūjo vesels karsto punktu reportiere - Aija Dzeņkovska - skaisti skati, interesanti momenti un emocijas tiek iemūžinātas gan uz klints maliņas, gan sniegā, gan lietū, vējā un miglā, gan jautros brīžos tepat Latvijā. Paldies par skaistajām bildēm mūsu Aijai!!!

Tradicionālo Gada balvas pasākumu ar pārgājienu Jaunciemā, ugunskura zupu un saviesīgu pasēdēšanu ar kūciņām un kafiju īstenosim tiklīdz būsim pieveikuši neganto vīrusu.



Nūjo vesels - kustīgi un lustīgi!

Intervāla treniņi visu mūžu

Svarīgākais, kas nosaka sirds asinsvadu veselību, ir maksimālais skābekļa patēriņš (VO2max) – jo tas ir augstāks, jo efektīvāk strādā ķermenis. VO2max skaitlis rāda, cik mililitru skābekļa organisms spēj uzņemt uz vienu ķermeņa kilogramu vienā minūtē. Kā uzsver speciālisti, tieši VO2max paaugstināšanai būtu jābūt treniņu galvenajam mērķim. Norvēģijas un Latvijas universitātēs veiktos pētījumos noskaidrots – intervāla treniņi šo skaitli paaugstina visefektīvāk. 

Maksimālais skābekļa patēriņš ir tieši saistīts ar sirds trenētību un to, cik daudz asiņu sirds caur sevi izlaiž minūtes laikā. Jo labāk trenēta sirds, jo vairāk asiņu tā minūtes laikā izpumpē un lielāks skābekļa daudzums tiek piegādāts aktīvajiem muskuļiem. Un tieši tajos treniņos, kuros sirdij liekam sisties straujāk, ķermenis bagātīgi tiek apasiņots un apgādāts ar skābekli.

Efektīva treniņa piemērs

Rīgas Stradiņa universitātē veiktos pētījumos noskaidrots, ka visefektīvāk maksimālo skābekļa patēriņu iespējams paaugstināt ar tā sauktajiem 4 × 4 intervāla treniņiem. Tas ir: četras minūtes skrien, trīs – aktīva pauze. Šāds cikls jāveic četras reizes. Treniņš kopā ilgs aptuveni 35 minūtes, un to rekomendē veikt divas reizes nedēļā katru nedēļu visu mūžu, būtiski uzlabojot un uzturot fiziskās spējas un veselību. Ja nepatīk skriet, der jebkura kardioaktivitāte – var mīties ar riteni, nūjot vai slēpot, atkarīgs no paša gaumes.


Kad tiekas cilvēki un kalni, diži darbi tiek paveikti.
V.Bleiks

Turpinām nūjot!

Nūjo vesels treniņi notiek bez ierobežojumiem!


Nūjo vesels Lielās Lāča takas ekspedīcijas aprakstu lasi sadaļā Nometnes.


AEROBĀS IZTURĪBAS ATTĪSTĪŠANAS FIZIOLOĢISKAIS PAMATOJUMS

LATVIJAS SPORTA PEDAGOĢIJAS AKADĒMIJA

Anatomijas, fizioloģijas, bioķīmijas un higiēnas katedra Inese PONTAGA (lekcijas konspektu veidoja trenere L.Vancoviča)

Lasīt šeit



    MŪSU DRAUGI:

















     .