Nūjo vesels
Nūjošana, trekings, skrituļslidošana

 

Intervāla treniņi visu mūžu

Svarīgākais, kas nosaka sirds asinsvadu veselību, ir maksimālais skābekļa patēriņš (VO2max) – jo tas ir augstāks, jo efektīvāk strādā ķermenis. VO2max skaitlis rāda, cik mililitru skābekļa organisms spēj uzņemt uz vienu ķermeņa kilogramu vienā minūtē. Kā uzsver speciālisti, tieši VO2max paaugstināšanai būtu jābūt treniņu galvenajam mērķim. Norvēģijas un Latvijas universitātēs veiktos pētījumos noskaidrots – intervāla treniņi šo skaitli paaugstina visefektīvāk. 

Maksimālais skābekļa patēriņš ir tieši saistīts ar sirds trenētību un to, cik daudz asiņu sirds caur sevi izlaiž minūtes laikā. Jo labāk trenēta sirds, jo vairāk asiņu tā minūtes laikā izpumpē un lielāks skābekļa daudzums tiek piegādāts aktīvajiem muskuļiem. Un tieši tajos treniņos, kuros sirdij liekam sisties straujāk, ķermenis bagātīgi tiek apasiņots un apgādāts ar skābekli.

Efektīva treniņa piemērs

Rīgas Stradiņa universitātē veiktos pētījumos noskaidrots, ka visefektīvāk maksimālo skābekļa patēriņu iespējams paaugstināt ar tā sauktajiem 4 × 4 intervāla treniņiem. Tas ir: četras minūtes skrien, trīs – aktīva pauze. Šāds cikls jāveic četras reizes. Treniņš kopā ilgs aptuveni 35 minūtes, un to rekomendē veikt divas reizes nedēļā katru nedēļu visu mūžu, būtiski uzlabojot un uzturot fiziskās spējas un veselību. Ja nepatīk skriet, der jebkura kardioaktivitāte – var mīties ar riteni, nūjot vai slēpot, atkarīgs no paša gaumes.


Nometne Joulumae ir noslēgusies!

Jau 7.rezi no 5.-7.jūnijam Nūjo vesels pavadīja sportisku nedēļas nogali Igaunijas sporta bāzē Joulumae. 11 dalībnieku sastāvā nūjojām, skrituļojām, skrējām, braucām ar bezceļu velosipēdiem, darbojāmies āra trenažieru laukumā! Bet pats galvenais - draudzīgā kompānijā kopā pabijām.

Bildes šeit



Nūjo vesels 2019. gada Nūjotāja balva pasniegta!

Nūjo vesels 2019. gada Nūjotāja - Aija Dzeņkovska

Bildes

8. decembrī  jau 9. reizi tika pasniegta Nūjo vesels gada balva aktīvākajam nūjotājam. Šogad tā bija mūsu Aija, kura ar savu paraugu iedvesmo, kura ar Nūjo vesels vārdu cīnījās ar grūtībām un priecājās par paveikto, iedrošinot citus!

Kā ikgadu, arī šogad tika izvirzītas dažādas nominācijas aktīvākajiem komandas dalībniekiem:

  • Nūjo vesels Sirdsdāmas: Baiba Bolgzda, Sintija Berga-Grinfelde un Inga Riba
  • Nūjo vesels10 gadus nūjošanas pieredze un aktīva dalība treniņos un visās nometnēs - Ināra Dāboliņa

  • Nūjo vesels aktīva dalība kalnu un slēpošanas nometnēs Sandra Melgalve

  • Gada nūjotājas Aijas supermamma Stefānija un supertētis Voldemārs

Nūjo vesels - Aija Dzeņkovska

Un ne tikai to!

Bildes

Aija šogad trenējās un pastiprināti gatavojās nopietniem nūjošanas pārgājieniem ar laika kontroli, līdz ar to ķermenis un prāts strādāja sacensību režīmā:

  • Rīga - Valmiera 107 km - 17:00:19
  • Cēsu Ekotrails 50+km - 8:20:17

  • Dubultmaratons Taisnais 84,4km - 12:44:09

Apsveicam Aiju ar lielisko sniegumu, ar izcilām rakstura īpašībām, jo garās distances ir ne tikai ķermeņa trenētība, tās ir īpašas attiecības ar sevi - spēt pārvarēt grūtības, būt ilgstoši ārpus savas komforata zonas un saglabāt gribasspēku un apņēmību ne tikai finišēt, bet finišēt ar labu rezultātu!

Un, ja kāds vēl vēlas ievīpsnāt par nūjošanu kā sporta veidu - lai parunā ar Aiju!


    Kad tiekas cilvēki un kalni, diži darbi tiek paveikti.
    V.Bleiks

    Nūjo vesels dalība 2020. gada pasākumos


    AEROBĀS IZTURĪBAS ATTĪSTĪŠANAS FIZIOLOĢISKAIS PAMATOJUMS

    LATVIJAS SPORTA PEDAGOĢIJAS AKADĒMIJA

    Anatomijas, fizioloģijas, bioķīmijas un higiēnas katedra Inese PONTAGA (lekcijas konspektu veidoja trenere L.Vancoviča)

    Lasīt šeit


    Nūjo vesels  -  Mežaparks 3D


    Nūjo vesels no putna-drona lidojuma


      Nūjo vesels kalnietis Aivars Sardīnijā ir apguvis jaunas prasmes kopā ar Kristapa Liepiņa Kalnu grupu. Lepojamies!!!

      MŪSU DRAUGI:

















      Nūjo vesels © 2014-2020                     

       .